מה עדיף – אירוע באולם סגור או בחוץ?

אחת השאלות המרכזיות שעולות בעת תכנון החתונה היא כמובן השאלה הנצחית – גן או אולם? מדובר בשאלה שיש לה פנים רבות, והתשובה לה נעוצה בסופו של יום בעיקר בהעדפה אישית. יש הבדלים משמעותיים בין גן לבין אולם. חשוב שתכירו אותם ותיקחו החלטה מושכלת על פי הטעם והרצונות האישיים שלכם. הנה כמה נקודות להתחשב בהן.

מזג האוויר

ההבדל העיקרי בין אולם חתונות לגן אירועים טמון במזג האוויר. אירוע שנערך באולם יכול להיערך בכל יום בשנה ללא תלות בטמפרטורה השוררת בחוץ או בהיתכנות לגשם, ותמיד ניתן ליהנות בו ממיזוג מושלם. זהו יתרון ברור לטובת עריכת אירוע באולם. בגן אירועים נהוג לערוך אירועים בעיקר בעונת הקיץ ובעונות המעבר, בזמנים אלו לרוב אין חשש לגשם ואפשר ליהנות ממזג אוויר נעים ללא אמצעי מיזוג אלו ואחרים, וזהו יתרון ניכר לטובת אירוע שנערך בחוץ.

מראה ואווירה

אין ספק שהחוויה באולם סגור שונה מהחוויה בגן פתוח, והפער משמעותי וניכר.  השוני בא לידי ביטוי בכל מובן החל מהמרחב עליו פרוש האירוע, דרך הווליום של המוסיקה, הקרקע (דשא, חצץ, אדמה, ריצוף),  ועד מספר עמדות האוכל ומספר המלצרים הדרוש לשרת את האורחים. אלמנט נוסף שיש להתחשב בו הוא שהאולם מספק אווירה פרטית, בעוד הגן פתוח יותר ולעיתים פחות פרטי. יש זוגות שיעדיפו את האווירה הקלאסית השוררת באולם סגור ויש שיעדיפו את האווירה בסביבה הפתוחה והירוקה, לעיתים הכפרית, שבגן האירועים. גם במקרה זה מדובר בהעדפה אישית שלכם ובמיוחד באופי הקהל המוזמנים ובסדר העדיפויות שמנחה אתכם.

תאורה

בעוד שבכל אולם חתונות או אולם אירועים יש תאורה מובנית המותאמת לאירועים בכל שעות היממה, כשמדובר בגן אירועים זה לא תמיד תקף. חשוב לוודא שנושא התאורה מטופל היטב במידה והאירוע נערך בשעות הערב אחרי השקיעה. ניתן להשתמש בתאורה דקורטיבית מסוגים שונים, שתשדרג את העיצוב, ואף לשים פנסים ונרות על השולחנות ליצירת אווירה.